zaterdag 9 februari 2013

How to: Repair split ends!

Hi allemaal,

Vandaag heb ik een paar tips jullie over hoe je gespleten haarpunten kunt voorkomen.

1. Let your hair air dry!


Bijna iedere beautyblogger zegt het, laat je haar aan de lucht drogen! Gebruik geen föhn, stijltang of krultang want daarmee droog je je haar enorm uit! Mijn tip is, ik ga douchen, kam mijn haar op de manier zoals ik het wil en dan droogt het in die vorm op.

2. Use alcohol free shampoo!

Dit vind ik zelf ook een moeilijke, het is namelijk nogal lastig en duur om alcohol-vrije shampoo te verkrijgen. Volgens mij kun je alcohol-vrije shampoo kopen bij die natuurwinkeltjes en toko’s.

3. Get a trim!



Regelmatig naar de kapper gaan, houdt je haar gezond en het ziet er beter uit. De dode puntjes worden afgeknipt en je puntjes zijn niet meer zo droog.

4. Treatments!
Je haarpunten verzorgen door regelmatig een maskertje te gebruiken is ook niet verkeerd. Je kunt het zo kopen maar ook zelfmaken! Ik heb een paar receptjes opgeschreven:

- losgeklopt ei + 1 el water

- 1 banaan + 6 el olijfolie

- 1 el honing + 100 ml melk


P.S. Al deze mengseltjes moet je 15 minuten laten intrekken en eruit wassen met shampoo!

Bedankt voor het kijken, ik hoop dat jullie het leuk vonden! xx Sandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten