zondag 24 februari 2013

Help! Ik heb een puistje! Wat nu?!

Hi iedereen,

De mensen van onze leeftijd begrijpen het wel, puistjes. Die kleine ontstekinkjes met zo’n wit puntje...Jak! Maar ik heb hier een paar tips om puistjes te voorkomen en weg te krijgen! Veel succes!


1. Water!


Drink minimaal 2 liter water per dag! Door je vochtbalans op pijl te houden en genoeg water te drinken zorg je ervoor dat je huid soepel blijft en deze zich ook kan herstellen.


2. Verzorging!


De verzorging van je huid speelt ook een rol. Ga niet overmatig veel facewash of reinigingsproducten gebruiken. In je huid zitten talgklieren die uiteraard talg aanmaken. Te weinig of teveel talg kan voor puistjes zorgen.  Droog je huid ook niet ruw af, dep met je handdoek rustig je gezicht.


3. Zonnen!


Gebruik de zon op de juiste manier. We zitten nu natuurlijk midden in de winter maar pas op, de sneeuw weerkaatst het zonlicht! Smeer je dus goed in als je op wintersport gaat. Door met mate je gezicht aan de zon te tonen, krijg je een teint die de puistjes wat maskeert. Niet te veel want dat is sowieso slecht voor je huid.


4. Afblijven!


Blijf er alsjeblieft van af! Ga er niet aan krabben of proberen uit te knijpen. Hier hou je alleen maar lelijke littekens van over en het duurt nog langer totdat de puistjes weg zijn. 


5. Niet uitknijpen!


Zoals ik al zei, niet uitknijpen! Wat er gebeurd is dat de ene helft van de pus (dit klinkt trouwens super vies maar het is wel zo ;p) eruit komt, maar de andere helft druk je terug. Dit komt in je bloedbaan terecht. Het is slecht voor je bloed en het zorgt ervoor dat je weer meer puistjes krijgt. Niet doen dus, het heeft toch geen zin!


6. Puistjes patch!


De Puistjes Patches van de Action werken fantastisch! Ik heb een review geschreven dus als je die wat uitgebreider wilt lezen, hier de link: Puistjes Patch review


7. Camoufleren!


Heb je nou een puistje en je wilt hem camoufleren, gebruik dat gewoon wat concealer. En als je foundation op wilt doen, smeer dan niet je hele gezicht onder maar doe het plaatselijk. Het is niet nodig om te plamuren. Het staat veel mooier als het wat natuurlijker oogt.


Dit waren de tips. Ik hoop dat jullie er wat aan hadden en dan 'zie’ ik jullie volgende week vrijdag weer!


xx Sandra


P.S. Lisa zit in NY! Jaloerss!! Maar ze kan dus geen nieuwe video uploaden, maar ze heeft voor dinsdag wel een nieuw artikel. Ik denk niet dat ik dit weekend nog een filmpje kan maken dus het wordt waarschijnlijk iets later...Ik heb nu wel lekker vakantie dus kan ik even vooruitwerken. Ik hoop dat jullie dit geen probleem vinden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten