vrijdag 28 september 2012

How to: Save money?!

Sandra:

Hi allemaal!!

Hoe bespaar je nou geld? Ik denk dat iedereen wel eens heeft gehad dat je gezellig de hele dag aan het shoppen bent, je daarna nog maar €0,75 over hebt en je erachter komt dat je nog een cadeautje voor je vriendin haar verjaardag moest kopen. „!@$^&(&%#@„.....hier komen de tips :) :

1. Maakt vooraf lijstjes als je gaat shoppen! :
Bijna altijd als ik ga shoppen maak ik vooraf een lijstje met wat ik nodig heb. Zo voorkom je dat je uitgebreid dingen gaat kopen die je eigenlijk niet nodig hebt en achteraf nog een vest nodig had. Dit is echt mijn nummer 1 tip, daarom noem ik hem ook als eerste. ;)

2. Ebay & Marktplaats! :

Jaa, ik weet het. Het klinkt misschien vies ofzo maar je moet echt „nieuw” aanklikken ;p. Persoonlijk vind ik Ebay veel leuker omdat het wereldwijd is. Maar het nadeel is dat de verzendkosten soms best hoog liggen. Maar neem eens een kijkje, er zit vast iets leuk tussen ;)

3. DIY! :

Repareer zelf je spullen, dat scheelt weer €20,- bij de schoenmaker ;p. Of maak zelf je eigen maskertjes en scrubjes. Of wat dacht je van de feestdagen?! Rond die tijd loop je echt leeg, dus maak zelf je cadeautjes! Een zelfgemaakte scrub of bath fizzies (www.beautylab.nl)!

4. Winkel op het goeie moment! :

De zomer is net afgelopen dus nu is het tijd om zomerkleding te kopen! Iedereen is al helemaal in de herfst en wintersfeer maar op de zomerkleding ligt nu een dikke, extra sale! Let wel goed op je maat als je denkt dat je nog zal groeien :)

5. Leer ‚nee’ te zeggen! :

Je staat in de winkel met een leuk topje maar heb je het nou echt nodig? Stel eerst een paar vragen voor jezelf. „Heb ik dit nodig? Zal ik dit vaak nodig hebben? Verkopen ze dit niet ergens anders voor een betere prijs?” Zo leer je nee te zeggen op moeilijke momenten.

6. Let goed op de aanbiedingen en sales! :

Als je een computer hebt kan je de sites van bepaalde winkels in de gaten houden. En via de post komt er zo nu en dan ook een grote stapel reclameblaadje binnen en zo blijf je dus op de hoogte van de sales en aanbiedingen!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Bedankt voor het lezen :p !! xx

Wat zijn jullie tips om geld te besparen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten