zaterdag 15 december 2012

Recept: Witte chocolademelk met marshmallows!

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik te enthousiast! Ik heb een superlekker recept voor jullie! Het is namelijk een heerlijke witte chocolademelk met marshmallows! Kijk mee! Het is heel simpel en DE-LI-CI-OUS!!

Ingrediƫnten:

- halve mok koffie (oploskoffie of vers gezet)
- 15 gram witte chocolade
- 150 ml halfvolle melk
- 10 marshmallows
- slagroom (zelf geklopt of spuitbus)
- grote mok


Als eerst zet je halve mok koffie. Ik heb gewoon oploskoffie gebruikt maar vers gezette koffie kan natuurlijk ook. Zorg er alleen wel voor dat het goed heet is.


Nu gaan we de witte chocolade toevoegen (my favorite part! :D). Breek het in stukjes en doe het in de koffie. Laat het een paar minuutjes staan en dan pas roeren. Neem niet te veel chocolade, anders wordt het veel te zoet! Zorg er voor dat de koffie heet genoeg is, anders smelt de chocolade niet en krijg je vieze klontjes in je koffie.



Neem een steelpannetje en doe daar de melk en de marshmallows in. Verwarm het totdat de marshmallows helemaal gesmolten zijn. Het zal er dan uitzien als lichtroze schuim. Schenk het in de mok.


Nu gaan we de slagroom kloppen. Je kunt natuurlijk ook gewoon slagroom uit een spuitbus nemen maar ik heb het geklopt. Doe een beetje slagroom over de koffie en je bent klaar!


Dit was het! Het is superlekker en helemaal niet zo moeilijk. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en probeer het zeker uit! Tot vrijdag! xx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten