maandag 20 augustus 2012

Review: TBS Beautyfying Oil

Sandra:

Heeii allemaal,

Vandaag een review over de Beautyfying Oil van de Body Shop!


The Body Shop heeft de laatste tijd erg veel gedaan aan nieuwe producten en verpakkingen. Zo introduceerde TBS een nieuw product, namelijk: de Beautyfying Oil, een droge olie die snel intrekt voor lichaam, gezicht en haar.


De olie (oorspronkelijk uit India) belooft de droge huid en het haar te voeden. Dat komt door de 3 kostbare notenoliën: kukui, zoete amandel en Fair Trade marula olie.

-Kukui olie behoort tot de drogende oliën en zorgt er dus voor dat de olie snel intrekt. Ook kan het goed gemengd worden met andere basisoliën. Kukui olie is erg geschikt voor de verzorging van onder andere acné en huiduitslag.

-Zoete amandelolie bevat veel vitamine B en wordt dus ook voornamelijk gebruikt in cosmetica, crèmes en babyolie.

-Fair Trade Marula olie is erg kostbaar. Dat komt door door het arbeidsintensieve werk dat de mensen moeten verichten om van de 3 zaden die in de Marulavrucht zitten olie te maken. Ook Marula olie wordt gebruikt in cosmetica maar wordt ook gebruikt als neus-en oordruppels. Het werkt ook genezend bij: een schrale, verbrande of gevoelige huid, bij allergieën, bij huidirritaties en bij kloofjes en kleine wondjes.

Bij mijn versie van de Beautyfying Oil is ook mangozaadolie toegevoegd, omdat ik de geur mango heb gekozen. Dit werkt ook voedend en wordt daarom ook gebruikt in cosmetica en huidverzorging.


De Beautyfying Oil is verkrijgbaar in meerdere geuren: Cocoa Butter, Mango, Chocomania, Coconut, Moringa, Sweet Lemon, Strawberry en Olive.

Uiterlijk: Een doorzichtig flesje met een geelgouden dop. Het etiket vindt ik erg mooi. De ‘hoofdgeur’ (in dit geval mango) staat op de voorkant met daarom heen het TBS-logo.

Geur: Een zoete, sterke mango-geur dat we allemaal wel kennen van TBS. Het overheerst niet maar je ruikt wel duidelijk de mangogeur. Mmm...ik kan er wel uren aan ruiken, het is mijn favo Body Shop geur!

Voordeel: De olie droogt inderdaad heel snel op, en plakt niet, wat ik erg prettig vind.

Nadeel: De dop. Een pompje zou denk ik veel handiger zijn. Ieder keer als je de olie gebruikt, blijft er altijd olie langs de dop druppelen. Daardoor wordt het flesje hartstikke glibberig.
Ook heb ik het idee dat de olie niet echt voedt. Maar het heet niet voor niets de Beautyfying Oil. Het zorgt voor een glansje, niet voor een uitgebreide huid-of haar verzorgingsroutine.

De prijs: Een flesje van 100 ml kost €9,-.


Hebben jullie de Beautyfying Oil van The Body Shop al geprobeerd? En bevalt ie je? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten