zaterdag 13 oktober 2012

The basic scrub !

Sandra:

Hi iedereen !

Vandaag laat ik jullie zien wat de basis ingrediënten zijn voor een scrub. Deze scrub is voor je gezicht maar je kunt het ook gebruiken voor je lichaam. Let’s get into this!

1. Suiker of zout

Als eerst natuurlijk, wat niet mag ontbreken anders is het geen scrub meer, is suiker of zout. Je mag eigenlijk zelf bepalen of je zout gebruikt of suiker, dat ligt aan je huidtype. Heb je een gevoelige huid, dan raad ik aan om zout te gebruiken. Zout is iets minder grof dan suiker. Het kan wel voorkomen dat als je kleine wondjes hebt dat zout kan gaan prikken. Dus let hierop. Heb je veel velletjes of vind je het lekker om het scrubben echt te voelen, neem dan suiker. Dit is iets grover dan zout. Zelf doe ik vaak half om half.

2. Oliën 

Olijfolie, amandelolie, zonnebloemolie, etc. Er is ontzettend veel keus! Persoonlijk vind ik het prettig om gewoon olijfolie toe te voegen maar niet te veel. Olijfolie is ontzettend vet en als je veel puistjes hebt, kan dit erger worden. Maar zoals ik al zei is er ontzettend veel keus en mag je ook zelf bepalen wat je lekker vind om aan je scrub toe te voegen

3 Extra ingredients


Een scrub kan eigenlijk zelf helemaal samenstellen. Ik heb ook gehoord dat sommige mensen in plaats van suiker of zout ook gemalen koffiebonen gebruiken. Of in plaats van olie tomatensap, citroensap of aardbeien. Als je je scrub ook als masker wilt gebruiken kun je er wat maïzena aan toevoegen. Hierdoor word je scrub wat dikker en blijft het beter aan je gezicht plakken. Dit doe ik zelf ook vaak. Dat breng ik het eerst aan als gewoon een masker en als ik het er dan afwas, scrub ik tegelijkertijd mijn gezicht! 

Mijn recept !

Ingrediënten:
1 1/2 theelepel zout
1 1/2 theelepel suiker
1 theelepel olijfolie
1 theelepel citroensap
1 eetlepel maïzena (optioneel, hoe meer maïzena, hoe dikker je scrub <- naar eigen smaak toevoegen)

2 opmerkingen:

  1. bedoel je 1 1/2 theelepel zout of suiker of
    1 1/2 theelepel zout en 1 1/2 theelepel suiker???
    en het zelfde bij de olijfolie en het citroensap
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij suiker en zout bedoel ik allebei maar dit is mijn recept maar als jij allebei/alleen zout/ alleen suiker wilt mag je dat natuurlijk zelf bepalen. Bij olijfolie en citroensap doe ik wel ook altijd die 2 ingrediënten bij elkaar maar ook dat mag je zelf bepalen! xx

      Verwijderen